kundtyper.

oftast har jag väldigt trevliga, glada och tacksamma kunder på mitt jobb. vilket jag är glad för. tyvärr har man ju ett och annat stolpskott också. konstigt nog minns man ofta dem mer/längre.

jag va verkligen inte på humör för besvärliga/gnälliga/tröga kunder idag.
klart att det kommer några stycken då.
- kunder som inte fattar kortläsaren. ber dem att vända på kortet för att de har magnetremsan/chipet åt fel håll. vad tror ni idioterna gör då? jo, de vänder så att magnetremsan/chipet är "i luften" istället för maskinen. duktig idiot... suck.
- en tant (kärring...) kommer in utan sin "lånebok" men vill ändå ha med sig än när hon går, för att hon "så gärna vill läsa den just precis nu". svårt att fatta reglerna eller?
- kunder som "inte kan läsa". hur svårt är det att se en skylt som är skriven med varje
bokstav på ett a4-papper?!
- folk som tjatar om att "sist jag va här hade ni ...* och den låg där" *= en bok som va typ fyrkantig och den va lite röd på framsidan och jag va här i april ungefär. ja men då vet jag preciiis vilken du menar.
i n t e!!! vi har mer än en röd, fyrkantig bok, pucko...

men som sagt, om man struntar i ovanstående typ av kunder har vi nog några av de bästa kunderna. kunder som ler, tackar, tycker att vi är så trevliga och ger god service and so on. det är dem som ska finnas kvar i minnet egentligen!

så, nu fick jag detta ur mig. tack för er tid... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0